Hoe verloopt het eerste contact met Stut en Steun?

6 juni 2024
Leestijd: 2 minuten

Heeft u bevingsschade aan uw woning of bedrijfspand? Zit u in het versterkingstraject? Wilt u een regeling of subsidie aanvragen? En kunt u hier hulp bij gebruiken? Dan kunnen wij u kosteloos ondersteunen, zo lang als dat nodig is.

Wat is Stut en Steun?
Als u ons nog niet kent, kunnen we ons voorstellen dat u eerst graag wilt weten wie wij zijn en hoe wij werken. Dit lichten we in deze post toe.

Stut en Steun is een onafhankelijk en deskundig steunpunt voor bewoners en ondernemers die materiële en emotionele schade ondervinden door de gevolgen van de gaswinning in de provincie Groningen en de gasopslag Norg. We zijn in 2016 opgericht door het Groninger Gasberaad en de Groninger Bodem Beweging. Hier leest u meer over ons.

Eerste contact
U kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen. Zo kunt u bellen, mailen of binnenwandelen tijdens één van onze inloopspreekuren bij u in de buurt. Of misschien treffen we u wel op een bewonersavond of kenniscafé.

Intakegesprek
Na dit eerste contactmoment bellen we u zo snel mogelijk voor een intakegesprek. We bespreken telefonisch uw situatie en we lichten toe wie wij zijn en waar we u wel en niet bij kunnen ondersteunen. Zo komen we samen tot uw ondersteuningsvraag.  Indien nodig vragen we u relevante documenten naar ons op te sturen, zoals een schaderapport of een versterkingsadvies.

Inhoudelijke ondersteuning
Na dit intakegesprek krijgt u een contactpersoon toegewezen die binnen enkele werkdagen telefonisch contact met u opneemt voor het maken van een eerste afspraak. Deze afspraak kan bij ons op kantoor in Loppersum of bij u op locatie plaatsvinden. Dit is het moment dat de inhoudelijke ondersteuning van start gaat. We helpen u graag verder. U bent van harte welkom.

Meer over onze werkwijze: hoe wij werken.

 

MEER NIEUWS & BLOGS

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief
Schrijf je in
Ik wil kosteloze ondersteuning
Contact opnemen