Hoe wij ondernemers ondersteunen

Waarmee kunt u bij ons terecht?

Heeft u als ondernemer te maken met de gevolgen van mijnbouwschade en wordt u overvallen door procedures, schaderapporten of mogelijke versterking of sloop van uw (bedrijfs)pand of boerderij? Of u nu een klein of groot bedrijf heeft, u staat er niet alleen voor. Bij Stut en Steun begrijpen we welke impact de gevolgen van mijnbouwschade op uw bedrijf en leven kunnen hebben. We ontzorgen u en staan u bij in de vaak ingewikkelde schade- en versterkingsprocessen en alles wat daar vervolgens mee gepaard gaat.

Ons team bestaat uit professionals met verschillende achtergronden, zo ook op het gebied van het midden- en kleinbedrijf. Onze MKB-consulenten Jantina Schoonveld en Martijn Pot combineren hun expertise op onder meer juridisch, bouwkundig, financieel en sociaal maatschappelijk gebied en stellen zich steeds weer op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Ze wijzen u de weg en denken en lopen met u mee zodat u met zekerheid en vertrouwen de juiste stappen onderneemt.

Onze werkwijze

Heeft u mijnbouwschade en behoefte aan ondersteuning van een onafhankelijk steunpunt dat uw welzijn en belangen vooropstelt? Neem dan contact met ons op. Dit kan op verschillende manieren. Zo kunt u bellen, mailen of binnenwandelen tijdens één van onze inloopspreekuren bij u in de buurt. Na dit eerste contactmoment bellen we u zo snel mogelijk voor een intakegesprek. We bespreken dan uw situatie en komen samen tot uw ondersteuningsvraag, indien aanwezig vragen we u relevante documenten op te sturen. Vervolgens plannen we een eerste afspraak en start de inhoudelijke ondersteuning, dit kan bij ons op kantoor of bij u op locatie.

"Wij willen Stut en Steun bedanken voor de inzet en het advies. Wij hebben het contact en jullie kennis van zaken als bijzonder prettig en waardevol ervaren. Bedankt."

Wij ondersteunen bij:

  • het schrijven van een zienswijze of bezwaar;
  • het voorbereiden op een hoorzitting of gesprek met bijvoorbeeld het IMG (Instituut Mijnbouwschade Groningen), Nationaal Coördinator Groningen (NCG) of de gemeente;
  • administratieve processen, zoals het aanvragen van subsidies of regelingen;
  • schade- en versterkingsprocessen;
  • informatie over commerciële en fiscale gevolgen als gevolg van mogelijk (tijdelijke) bedrijfssluiting en (tijdelijke) verhuizing;
  • overige relevante situaties.

Heeft u nog vragen of wilt u zich aanmelden voor een intakegesprek? Neem dan gerust contact met ons op.

Contact opnemen

VEELGESTELDE VRAGEN

Wanneer hebben jullie een inloopspreekuur voor ondernemers?

Bekijk onze agenda voor komende inloopspreekuren en bijeenkomsten.

Kunnen jullie een presentatie geven bij ons op locatie?

Ja, dat doen wij graag. Neem hiervoor contact met ons op.

Gaan jullie veilig met mijn (privé)gegevens om?

Ja. Wij werken met een toestemmings- en privacyverklaring.

Kunnen jullie mij informatie geven over advocaten, bouwbedrijven of contra-experts die ik als ondernemer kan raadplegen?

Nee, dit doen wij niet omdat we onafhankelijk werken. Wel kunt u contact opnemen met de Groninger Bodem Beweging. Zij kunnen met u meedenken.

Kan ik als ondernemer ook schade bij jullie melden?

Nee. Wij zijn een steunpunt voor ondernemers en bieden enkel ondersteuning. We behandelen geen schademeldingen en keren geen vergoedingen uit. Ook voeren wij geen bouwkundige contra-expertise uit.

Wat is jullie werkwijze?

Eerste contact
Heeft u mijnbouwschade, zit u in het versterkingstraject of wilt u een regeling of subsidie aanvragen en heeft u behoefte aan ondersteuning? Neem dan contact met ons op. Dit kan op verschillende manieren. Zo kunt u bellen, mailen of binnenwandelen tijdens één van onze inloopspreekuren bij u in de buurt.

Intakegesprek
Na dit eerste contactmoment bellen we u zo snel mogelijk voor een intakegesprek. We bespreken uw situatie en we lichten toe wie wij zijn en waar we u wel en niet bij kunnen ondersteunen. Zo komen we samen tot uw ondersteuningsvraag.  Indien aanwezig vragen we u relevante documenten naar ons op te sturen.

Inhoudelijke ondersteuning
Na dit intakegesprek krijgt u een contactpersoon toegewezen die u belt voor het maken van een eerste afspraak. Deze afspraak kan bij ons op kantoor of bij u op locatie plaatsvinden. Dit is het moment dat de inhoudelijke ondersteuning van start gaat. Meer over onze werkwijze: hoe wij werken.

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief
Schrijf je in
Ik wil kosteloze ondersteuning
Contact opnemen